Notificatie

Sluiten

Who's Bad?

Sinds Michael Jackson is overleden, is er een ware strijd in medialand ontstaan wie de beste talentenshow omtrent de legende maakt....lees meer

Gezocht: hulp bij het vinden van een markt voor Ugandese sieraden

in categorie Vraag en Aanbod

afbeelding
hopealiveuganda startte dit onderwerp

op 17-01-2010 om 11:14

Hope Alive Uganda ondersteunt een groepje vrouwen in Uganda die Ugandese sieraden maakt (zij maken originele kralen van papier in allerlei kleuren en verwerken dit in hun kettingen, echt prachtig). Wij zouden deze sieraden heel graag in Nederland voor hen willen verkopen, om deze vrouwen te ondersteunen in hun dagelijkse leven en om weer nieuw materiaal te kunnen kopen. 100 % gaat dus naar deze vrouwen. De vrouwen maken zowel lange als korte kettingen. In Nederland zouden wij de lange kettingen voor 5 euro en de korte kettingen voor 3 euro per stuk willen verkopen. Op dit moment hebben wij 58 kettingen (lange en korte) die wij willen verkopen. Wie zou ons kunnen helpen bij het vinden van een kortlopende (of langlopende voor de toekomst) verkoopplek, zodat deze vrouwen met hulp daarvan op korte termijn ondersteund kunnen worden?

afbeeldingkalama zei

op 26-01-2010 om 14:22:

Heb je het al geprobeerd bij de fairtrade winkel in je buurt? Zij mogen per filiaal een bepaald bedrag besteden aan lokale goede doelen. Wij verkopen ook op die manier spullen uit Bangladesh.
Succes ermee.

Groeten,
Antoinette

afbeeldinghopealiveuganda zei

op 26-01-2010 om 16:29:

Hoi Antoinette,

Ik heb het bij de wereldwinkel geprobeerd, maar volgens de wereldwinkel kan de wereldwinkel dit vanwege allerlei regeltjes niet doen. Ik probeer het nu bij museum winkels en ga ook zeker even uitzoeken welke andere fair trade winkels er bij mij in de buurt zitten. Ik hou me altijd nog aanbevolen voor mensen die ons kunnen helpen, vooral ook op een langere termijn, zodat de vrouwen door kunnen gaan met kettingen maken en zodat zij daardoor wat in hun eigen bestaan kunnen voorzien.

Groeten, Esther

afbeeldingWillem Deenen (gast) zei

op 27-01-2010 om 15:35:

Hopealiveuganda
In Enschede is een winkel http://www.molletje.nl/ die doen veel in derdewereld spullen, kunst, gebruiksvoorwerpen enz. Mijn indruk is dat deze mensen erg begaan zijn met de medemens.
Heel veel succes met je belangrijke werk.
Vriendelijke groet, en.............laat me ff weten hoe het gegaan is, misschien dat ik in de toekomst ook voor andere wat kan betekenen.

op 28-01-2010 om 17:00:

Hallo Willem,

Hartelijk dank voor de tip. Ik ga contact met ze opnemen en laat weten wat de reactie was.

Groeten, Esther

op 4-02-2010 om 13:59:

Hallo Willem,

Ik heb contact opgenomen met Molletje, maar helaas kunnen zij hierin verder niks voor ons betekenen helaas. Nog bedankt voor de tip in ieder geval!

Groeten, Esther

afbeeldinglilianne (gast) zei

op 28-02-2010 om 12:08:

hallo esther,

Ik ben druk bezig mijn eigen winkel te openen, in zowel danskleding (allerlei) waarbij oa ook allerlei swarovski hoort en daarbij behorende kralen dus logischer was het voor mij om de winkel te gaan combineren met een kralenwinkel.
Je raad of hoopt het ws al, Maar ik ben bereid om een vast punt te worden waar de kettingen verkocht kunnen worden. Je moet alleen nog wel geduld hebben ik ben met de bank en zakenpartner aan het praten over hoe en wat allemaal. Onthoudt mijn email maar goed ik zal deze site ook in mijn lijst van favo's zetten en er regelmatig op kijken.
Misschien dat ik meer kan helpen met misschien kleding te maken aangezien de machines toch draaien moeten en niet stilstaan. Ik wilde zelf een weeshuis beginnen in Uganda maar weet niet waar en hoe te starten, de rest staat op papier maar ja. je moet eerst een plaats hebben om te beginnen.

Maar voor de kettingen ga ik zeker een wand van de winkel vrij maken aangezien ik ook kettingen wilde verkopen voor het goede doel met aan alle kettingen een engel (gemaakt voor een engel want elk kind is een engel op deze aarde).
gr lilianne

op 28-02-2010 om 19:00:

Hoi Lilianne,

Wat een leuke reactie! Ik zou het erg leuk vinden als je dat zou willen doen als je alles rond hebt. Misschien is het leuk om eens van gedachten te wisselen? estherhaaisma@hotmail.com

groetjes, Esther

Reactie plaatsen

Reageer op het bericht of op een reactie van een ander. Dwaal niet te ver af van het onderwerp, je kunt altijd een eigen discussie starten bij Meetingpoint.

Je gaat als gast een reactie plaatsen. Ben je lid van Mambapoint, log dan eerst in.

Snelkoppelingen

Via de onderstaande links kan je makkelijk tussen de categorieen van het Meetingpoint wisselen.

Actueel

10 onderwerpen

Vraag en Aanbod

58 onderwerpen

Kenniscentrum

1 onderwerpen

Over Mambapoint

4 onderwerpen

Video gerelateerd

4 onderwerpen

Wil jij meepraten op het meetingpoint?

Maak een account