Notificatie

Sluiten

Doe Maar Duurzaam

De gemeenteraadsverkiezingen zijn achter de rug. En ik moet zeggen dat ik trots ben op mijn stadsie Utrecht, met Groen Links als...lees meer

Gevraagd: knuffels voor weeskinderen in Oeganda

in categorie Vraag en Aanbod

afbeelding
hopealiveuganda startte dit onderwerp

op 5-12-2009 om 11:05

Wij zetten ons in Kisozi in voor de weeskinderen die we geregistreerd bij Hope Alive Uganda. Dat zijn nu meer dan 300 kinderen. Toen ik in oktober in Oeganda was om mijn project te bezoeken merkte ik dat deze kinderen eigenlijk niet eens speelgoed hebben om mee te spelen. Ik zou de kinderen daar wat vreugde willen brengen door elk kind 1 of 2 knuffels te geven. Dat betekent dat we op zoek zijn naar 600 knuffels. Wie wil ons helpen knuffels in te zamelen die ik in Oeganda aan onze weeskinderen kan gaan geven? www.hopealiveuganda.org

afbeeldingHans Liefers (gast) zei

op 7-12-2009 om 12:01:

Wij hebben thuis nog een aantal knuffels, die wij normaal op rommelmarkten verkopen, hoeveel het er zijn weet ik niet, maar ik zal met mijn kinderen uitzoeken welke voor jullie project beschikbaar zijn.
Verder zullen wij in ons netwerk jullie project voor knuffels kenbaar maken.

Hebben jullie een adres, waar de knuffels heen kunnen of een datum dat jullie ze komen afhalen?

Met vriendelijke groeten,

Hans Liefers

afbeeldinghopealiveuganda zei

op 9-12-2009 om 07:46:

Hallo Hans,

Dat zou geweldig zijn!! Ik ben erg benieuwd hoeveel het er zijn.

Zou jij mij even kunnen mailen op estherhaaisma@hotmail.com, dan kan ik je mijn adres geven of kunnen we even afspreken dat ik het kom ophalen.

Groeten, Esther

afbeeldingria boersma (gast) zei

op 29-12-2009 om 00:13:

hallo

Ik heb onder andere knuffels voor je maar ook veel ander speelgoed wat regelmatig de deur uit gaat naar een weggeef winkel hier. Heb je belang bij ander speelgoed of echt alleen knuffels heb nu een doos vol staan

Groetjes Ria

afbeeldingnic en patricia (gast) zei

op 29-12-2009 om 12:57:

Hallo ik heb hier nog enkele zakken met knuffels staan die u kan komen ophalen voor Oeganda.
Ik hoor het wel .
Groet Nic

op 30-12-2009 om 17:01:

Hallo Ria, Nic en Patricia,

Wij zouden heel graag jullie knuffels voor onze kinderen in ontvangst nemen. Ik ben op dit moment tot 8 januari zelf in Oeganda. Dus vanaf de week van 11 januari zou ik ze in ontvangst kunnen nemen. Zouden jullie mij je adres kunnen mailen op estherhaaisma@hotmail.com en dan kan ik een afspraak met jullie maken! Groeten, Esther

afbeeldingMartin (gast) zei

op 3-01-2010 om 16:30:

Geweldig idee als je zeker weet dat daar behoefte aan is, wat zeker ook wel zo zal zijn.

Ook ik heb veel ingezameld voor Roemenie, maar wat de mensen meestal vergeten is dat de spullen eerst naar een verzamelplaats moeten zien te komen, en je kunt moeilijk als je in Groningen woont ergens in Limburg een zak knuffels op gaan halen en op de 2de plaats hoe komen ze op de plaats van bestemming en hoe hoog zijn die transportkosten ? transportkosten is vaak de grote struikelblok!

Mensen die spullen willen doneren, laat die ook eens in hun eigen omgeving kijken of er een paar sponsoren gevonden kunnen worden om de knuffels op de plaats van bestemming te krijgen.

Ik denk dat er voor een beetje behoorlijke knuffel toch wel gerekend moet worden op €. 1,-- / €. 1,50 per stuk aan vervoerskosten, voor 1 knuffel wel te betalen maar als je er 600 gaat versturen een heel bedrag.

Denk hier ook eens over na!

op 10-01-2010 om 13:10:

Hallo Martin,

Yep de behoefte is er zeker. Het klopt dat het lastig is om de knuffels bijeen te krijgen. Ik neem het op de koop toe dat ik daar dus veel energie en tijd in moet stoppen. Op dit moment kan ik me het dankzij een gulle donatie voor transportkosten veroorloven om al deze knuffels naar Oeganda te sturen. Dus daar hebben we op dit moment erg geluk mee.

op 10-01-2010 om 13:12:

Iedereen die heeft gereageerd op deze oproep: ontzettend bedankt!!!! We hebben zo'n 800 knuffels bijeen weten te verzamelen die tussen nu en twee weken allemaal richting Oeganda gaan. Wij zijn ervan overtuigd dat de kids in Oeganda hier ontzettend blij mee zijn. zodra de knuffels in Oeganda zijn over een aantal weekjes gaan we deze knuffels uitdelen aan de kinderen daar. Op dit moment stoppen wij het inzamelen van de knuffels. Nogmaals hartelijk dank aan iedereen die dit met ons heeft kunnen realiseren.

afbeeldingLinda (gast) zei

op 15-01-2010 om 08:42:

Hallo, ik heb net mijn knuffels uitgezocht en was erg benieuwd waar ik ze het beste kan laten. Ik wil ze graag aan jullie doneren. Hoe gaat dit in z'n werk?

Groet Linda

op 17-01-2010 om 10:50:

Hallo Linda,

Op dit moment zijn er ruim 1000 knuffels richting Uganda gegaan en zijn we ook door de kosten om het te kunnen verzenden heen. Ik zou altijd heel graag de kinderen nog meer willen bieden, door jouw knuffels bijvoorbeeld. Maar dat gaat lastig op dit moment als de mogelijkheden van verzenden op dit moment uitgeput zijn. Ik heb nog veel meer materiaal dat richting Uganda moet, dus ik ga eerst weer zoeken naar sponsors en dergelijke die ons kunnen ondersteunen daarin. Wel super dat je ons wil helpen!!!

afbeeldingMirjam (gast) zei

op 22-01-2010 om 22:39:

Ik heb ook nog zeker 2 vuilniszakken vol met knuffels liggen. Kun je ze nog gebruiken?

op 23-01-2010 om 10:56:

Hoi Mirjam,

Dank je wel voor je reactie, maar op dit moment heb ik nog heel veel knuffels die naar Oeganda moeten. De reacties waren geweldig. Nu heb ik echter een sponsor nodig die mij kan helpen de knuffels te verzenden.

Groetjes, Esther

afbeeldingchantal (gast) zei

op 28-01-2010 om 19:52:

hejj Esther
waarom haal je niet alleen vuilniszakken knuffels op maar ook kun je vragen aan de mensen of ze lege statiegeld flessen naar je toe willen sturen of net als de knuffels halen.
Mijn ervaring is dat mensen eerder/liever flessen geven dan geld. en dan heb je en geld en knuffels
en de mensen hoeven de knuffels niet weg te gooien en de flessen niet in te gaan leveren.

groetjes Chantal
ps je mag bij mij wel een 2 vuilniszakken komen halen hoor
1 met knuffels en 1 met flessen

afbeeldingJosephine (gast) zei

op 4-02-2010 om 10:30:

Hallo allemaal,

Een erg mooi initiatief om de kinderen daar wat meer vreugde te geven en om ze te willen helpen. Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de manier waarop. Natuurlijk is het leuk voor die kinderen om knuffels te krijgen, maar is dit de manier om ze te geven?
Zoals al genoemd wordt is het erg duur om alles te verschepen.. ik denk dat je de Oegandezen echt helpt als je de economie daar ook stimuleert. Dus, niet de knuffels hier verzamelen, maar de knuffels of ander leerzaam speelgoed daar in Oeganda kopen! Dan maak je niet alleen de kinderen blij, maar ook de verkopers van het speelgoed daar. En het scheelt jou ook veel kopzorgen ivm het verschepen.

Je kunt bijvoorbeeld nog steeds flessen inzamelen, zo geld ophalen en dat investeren in het kopen van speelgoed daar. Is dat een ideetje?

Vriendelijke groet,

Josephine.

op 4-02-2010 om 13:51:

Hallo Chantal,

Bedankt voor je reactie. Wat betreft knuffels, daar hebben we er nu zoveel van dat we het gedeelte knuffels hebben afgerond. Ingezamelde flessen of de opbrengst daarvan zijn uiteraard altijd welkom, want daar kunnen weer goede dingen mee gedaan worden. Waar woon je, dan kan ik kijken of het voor mij haalbaar is? Groeten, Esther

Hallo Josephine,

Het knuffels-idee kwam voort uit een spontaan idee en de reactie was enorm. Het blijft een gebaar dat wij hebben willen maken naar onze kinderen, simpelweg als een mooi kado naar onze kinderen toe. Dat neemt niet weg dat verschepen niet altijd makkelijk is, maar daar leren wij zelf weer van. Wij zijn het er ook mee eens dat de economie in Oeganda gestimuleerd moet worden en het idee van speelgoed kopen of vrouwen de kans geven dit te maken, zodat zij daarmee ook een beetje in hun eigen bestaan kunnen voorzien is iets waar wij zeker iets mee zullen doen en voor de toekomst de moeite waard is om hier iets mee te doen. Het inzamelen van statiegeld flessen, daar zijn wij oorspronkelijk mee begonnen om bedden, matrassen, lakens en dekens in Oeganda te kunnen kopen voor de kinderen. Dit soort acties lenen zich echt ook voor de ideeen en tips die hier genoemd zijn. Kortom, we slaan het niet in de wind, en zullen er zeker iets mee gaan doen. In ieder geval hopen wij de kids in Oeganda nog blij te maken met dit kadootje van ons en de mensen die ons geholpen hebben, voor hen.

Groeten, Esther

afbeeldingGabriella (gast) zei

op 18-02-2010 om 15:45:

hoi esther

ik heb nog 2 vuilniszakken met knuffels, heb je daar nog behoefte aan? zo ja, hoe gaat dat dan in zn werk?

ik hoor het graag.

groetjes gabriella

op 18-02-2010 om 21:02:

Hoi Gabriella,

de respons was geweldig, we hebben veel knuffels mogen ontvangen. De meesten zijn op weg naar Oeganda. Er zijn nog veel knuffels hier en ik ben op zoek naar een sponsor. Hardstikke bedankt voor t aanbod maar wat betreft knuffels, is de actie geslaagd en hebben we genoeg mogen ontvangen.

Groetjes, Esther

afbeeldingchristel (gast) zei

op 9-03-2010 om 23:00:

heb een aantal zakken knuffels en spelletjes wat ermee te doen? zijn er ergens nog knderen blij mee te maken, stuur mij een adres en ik stuur ze daar naar toe!!!
met groet,

Reactie plaatsen

Reageer op het bericht of op een reactie van een ander. Dwaal niet te ver af van het onderwerp, je kunt altijd een eigen discussie starten bij Meetingpoint.

Je gaat als gast een reactie plaatsen. Ben je lid van Mambapoint, log dan eerst in.

Snelkoppelingen

Via de onderstaande links kan je makkelijk tussen de categorieen van het Meetingpoint wisselen.

Actueel

10 onderwerpen

Vraag en Aanbod

58 onderwerpen

Kenniscentrum

1 onderwerpen

Over Mambapoint

4 onderwerpen

Video gerelateerd

4 onderwerpen

Wil jij meepraten op het meetingpoint?

Maak een account